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BTS In communication

Graduate degree

A student having completed a BTS (Higher national Certificate) specialized in communication is able to devise and implement communication operations and activities in marketing, commercial or relationship operations and events management in the context of commercial, institutional, social or public campaigns.
The students are likely to be involved in the creation of forms and contents for intern and extern communication as part of the strategy set by the Organization management.

The student ‘s main activity consists in designing communication solutions meeting the expectations of diverse audiences. This involves the implementation and follow-up of communication projects, the advertiser and the contractors relationship management and the setting up of a permanent watch. The Communication BTS graduate may coordinate, plan, budget and control the various communication tasks.

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Internship requirements for a bts in communication

The internship for a student attending a BTS in communication, either in the 1st or 2nd year, should be carried out in a commercial or industrial business, in a City Hall, in a communication agency or any service provider working in the communication field… but always under the responsibility of a communications professional.

Conduct communication campaigns targeting : consumers, citizens, professionals, journalists, employees : 

  • Taking part in the organisation of an event and its communication in proposing and implementing means of communication, managing a guest list…
  • Looking for catchphrases and writing texts, articles and press releases…
  • Preparing a computerized model using DTP (Desktop Publishing) softwares : posters, flyers, brochures, leaflets, logos… Ensuring the printing follow-up.
  • Developing digital communication : social networks and Web ( posts, photos, videos)

Conduct commercial operations : communication solutions sale and purchasing of services : 

  • Planning and follow-up of prospecting operations thanks to development of tools such as prospection planning, sales pitch, sales dashboard.
  • Creating newsletters, emailngs, catalogues, business cards, brochures.
  • Taking part in the search for partners, devising a partnership file, managing the relationships between all the different protagonists.
  • Preparing the negociation, carrying out a sales talk, completing the commercial proposal
  • Elaborating essential business documents for any purchasing of services : multi grid criteria, technical specifications, purchasing arguments.

 

Les Témoignages

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Après l’obtention d’un Bac professionnel Accueil Relations Clientèle et Usagers au sein du lycée Javouhey, je me suis orientée vers un BTS Communication au Sup Javouhey.

Connaissant déjà l’établissement, les enseignants, les valeurs de l’école … je n’ai pas eu de difficultés à m’adapter à l’enseignement supérieur.

Cependant, le BTS Communication est très intense et demande une forte implication. Je me suis dirigée vers cette formation car j’adore la création de visuels (affiche, flyers), la communication événementielle … Le BTS était au niveau de mes attentes et a confirmé mon choix à 100%.

Aujourd’hui, j’ai pu intégrer un Bachelor Communication et Web-Marketing dans l’école IPAC BACHELOR FACTORY à Vannes en alternance au sein de Réseau Santé à Brest. Par la suite, je souhaiterais me spécialiser dans le domaine de l’événementiel.

Pauline Bodénès, ancienne étudiante en BTS Communication
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Après l’obtention de mon bac pro commerce, je me suis orientée vers un BTS SAM. Ce BTS forme des professionnels en mesure d’assister des responsables ou des cadres au sein des services d’une entreprise, d’une administration ou encore d’une association. La formation de deux ans permet d’acquérir un savoir-faire opérationnel dans les domaines du relationnel, du marketing, du commercial, de l’organisation et de l’administratif. La maitrise des langues étrangères est importante. Il y a trois stages à réaliser dont un en rapport avec le domaine international. Je suis passionnée par la langue allemande, c’est pourquoi je vais en stage en Allemagne à Kiel pour deux mois. Ce stage est l’opportunité d’améliorer mon niveau d’allemand et de découvrir la culture germanique.

Etudiante en BTS support de l’action managérial au Sup’ Javouhey à Brest