Contact

2 et 4 rue du Rempart
29200 BREST

Lycées et Sup’ Javouhey :
02 98 45 17 70

Ecole / Collège
Notre Dame de Kerbonne :
02 98 45 17 28

Ecole / Collège Javouhey :
02 98 45 08 02

Actualités

Actualité Erasmus + Actualité Lycée général et technologique Javouhey Actualité Lycée général et technologique Javouhey

Toutes les actus

À venir

Agenda

à venir

Revenez vite pour voir les prochains évènements

Toutes les dates

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
MENU

BTS Office manager

Graduate degree

These graduate students work with a manager, an executive or a whole team (department, working group, …). Their main activity is about relationships, organization and administration.. Since the start of the 2016 academic year, the BTS Support à l’action managériale has classes about international openness.

191001-raid-prospection-thiriet-episode-2-btssam-3

Internship requirements for a bts office manager

The professional situations encountered (through observation or action) by the students during the internship allow them to :

Qualities :

  • Autonomy
  • Sense of responsibilities
  • Rigour
  • Anticipation
  • Rapidity
  • Reactivity
  • Availability and discretion

Skills :

  • Computering and IT
  • Foreign language and professional behaviour
  • Economic and legal concepts

 

Examples of tasks a student can handle :

Oral communication :

  • Welcoming foreign partners or visitors
  • Receiving phone calls
  • Customer telemarketing (in French or foreign language)

Written communication :

  • Creating/improving documents : leaflets, slideshows, brochures…
  • Creating operational frameworks, any type of internal or external document
  • Doing press reviews
  • Creating and/or updating websites
  • Creating and updating an internal newsletter, in French or foreign language
  • Writing companies status reports
  • Elaborating surveys

Monitoring and organization :

  • Following up with clients and suppliers
  • Creating and updating data bases
  • Monitoring a recruitment process for future staff, students,…
  • Organizing an event : fair, doors open days,…
  • Sorting, classifying, archiving documents
  • Elaborating and setting an administrative process
  • Managing purchases of office supplies
  • Handling the administrative tasks related to a fair abroad or in France
  • Organizing meetings

Les Témoignages

Il n'y a pas encore d'avis pour cet établissement. Revenez plus tard!

Issue d’un baccalauréat professionnel Gestion Administration et dans l’idée d’occuper le poste d’Assistante, je me suis dirigée vers le diplôme de BTS Assistante de Gestion PME PMI (devenu BTS Assistant de Gestion)

Il s’agit d’une formation polyvalente tournée vers l’administratif d’une PME/PMI.

J’ai réalisé mes deux stages de BTS dans l’entreprise VAUTHELIN PAYSAGES à Plougastel.

Après l’obtention de mon diplôme, j’ai été embauchée dans cette entreprise et occupe, aujourd’hui, le poste d’assistante commerciale.

Marion, Assistante Commerciale, ancienne étudiante en Bac pro Gestion Administration au lycée Javouhey et BTS Assistante de Gestion